نوشته شده توسط : elena golchin

لحظه‌ی صفرم حقیقت می‌تواند همان لحظه‌ای باشد که فرد در صف خرید منتظر ایستاده، یا درون اتوبوس انتظار می‌کشد تا به مقصد برسد، یا در حین راه رفتن یا دویدن، زمان شام خوردن یا نوشیدن یک فنجان قهوه یا قبل از خواب در تختخواب است. این لحظه، روزانه میلیون‌ها بار و هم‌زمان با سایر فعالیت‌های زندگی شما رخ‌داده و فرآیند تصمیم‌گیری شما برای خرید یک محصول یا برند را شکل می‌دهد.

امروزه، تصمیم‌گیری‌های ما، به‌شدت تحت تأثیر اینترنت قرارگرفته است. روزانه مشتریان زیادی برای خرید یک محصول، به‌صورت آنلاین تحقیق و تصمیم‌گیری می‌کنند. طبق آمار ارائه‌شده توسط گوگل، 88 درصد مشتریان، قبل از انجام خرید، به جستجو در مورد کالای موردنظر خود می‌پردازند. از‌این‌رو، اولین بار در سال 2011 شرکت گوگل اصطلاحی به نام لحظه‌ی صفرم حقیقت را به دنیا معرفی کرد. این لحظه، یکی از 4 خرده لحظه، در فرآیند تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمت است. لحظه‌ی صفرم حقیقت، لحظه‌ای است که یک فرد برای خرید محصول یا چیزی که برای او اهمیت دارد، شروع به جستجوی آنلاین می‌کند. به‌طور مثال، جستجو در مورد گوشی‌های مختلف، قیمت، ویژگی‌های آن‌ها و… قبل از تصمیم‌گیری برای خرید توسط کاربران آنلاین.

یک مثال ساده را در نظر بگیرید؛ یک مادر، تبلیغی را در مورد انجام تست بینایی برای کودک مشاهده می‌کند. در گذشته، این مادر با دیدن تبلیغ، مستقیماً با یک چشم‌پزشک تماس می‌گرفت، اما امروزه او تلفن همراه خود را برمی‌دارد و قبل از انجام هر کاری، مطالب مختلفی در مورد تست بینایی، محل‌هایی که این تست را انجام می‌دهند، ضرورت انجام این تست و … را جستجو می‌کند. این لحظه، همان لحظه‌ی صفرم حقیقت است. خرده لحظه‌ها، جرقه‌های انگیزه‌ای هستند تا فرد قدم‌های بعدی را برای خرید یک محصول بردارد. این لحظه از طریق موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به‌وجود می‌آید و منجر به خرید با دانش کافی و اطمینان بیشتر می‌شود.

Winning-the-Zero-moment-of-truth-persian

گوگل با معرفی این عنوان بیان کرد که فرآیند خرید مشتریان در حال تغییر است. به‌طوری‌که:

  • 50 درصد خریداران برای جستجوی یک محصول یا برند از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.
  • 36 درصد آن‌ها وب‌سایت برندها و تولیدکنندگان را بررسی می‌کنند.
  • 31 درصد نیز بررسی‌های آنلاین و توصیه‌های افراد دیگر را مطالعه می‌کنند.

همچنین بررسی‌های تکمیلی در سال 2014 نشان داد که در این لحظات، مصرف‌کنندگان بیشتر تمایل دارند از گوشی‌های هوشمند خود جهت جستجو استفاده کنند.

بنابراین، طبق گفته‌های بالا، روش تحقیقات مردم در مورد یک خدمت یا محصول تغییر کرده است. در زمان‌های قدیم، مردم اطلاعات موردنیاز خود را در خیابان‌ها یا به‌صورت حضوری دریافت می‌کردند، اما امروز، با جستجوی آنلاین، از واقعیت‌ها و اطلاعات موجود در فضای مجازی استفاده می‌کنند. پس برای اثرگذاری و جذب مخاطب به یک برند، محصول یا خدمت، باید روش انتقال اطلاعات را نیز تغییر داد. امروزه اکثر صاحبان برند و شرکت‌ها، برای موفقیت در کسب‌و‌کار خود، از ویترین‌های مجازی مثل وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ زیرا می‌دانند با طراحی خلاقانه یک وب‌سایت، محتوای متنی و تصویری جذاب و اثربخش و بهینه‌سازی موتورهای جستجو، در نتیجه‌ی جستجوی افراد ظاهر شوند. پس برای موفقیت خود انعطاف‌پذیر باشید و پیام برند خود را به راحت‌ترین، مؤثرترین و به‌روزترین شکل ممکن به گوش مردم برسانید.

مرحله بعدی لحظه‌ی اول حقیقت است که مشتری خواسته‌ی خود را می‌یابد و آن را خریداری می‌کند و سپس در لحظه دوم حقیقت در حال تجربه و استفاده از محصول است.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

حتما دقت کرده‌اید که امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که اگر چیزی را نشناسیم، اگر به دنبال چیزی هستیم، اگر سوالی داریم یا… اول به سراغ یک دانای کل به نام گوگل می‌رویم! قدرت این گوگل به حدی است که حتی نام آن به یک فعل مختص به خود تبدیل شده است و شاید در روز بارها این جمله را بشنویم: “گوگل کن!”

پس امروز به طور قطع می‌توان گفت که هر فرد به‌صورت روزانه با اینترنت و وب‌سایت‌های آن سر و کار دارد. داشتن وب‌سایت برای هر برندی، نقش لاستیک‌های یک خودروی در حال حرکت را دارد که در صورت نبود آن، ادامه‌ی مسیر ممکن نیست! امکان جستجو در مورد هر چیزی، اولین و مهم‌ترین کاربرد اینترنت است و وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های پاسخگو به این جستجوها هستند پس وب‌سایت اولین و مهم‌ترین بستر برای حضور در دنیای دیجیتال است. جست‌‌و‌جو یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر ترافیک وب‌سایت‌ها نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت، موتورهای جست‌و‌جو تا ۳۰۰ درصد ترافیک بیشتری را نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی اینترنتی، عرضه می‌کنند. اما نکته مهم این است که این وب‌سایت در فضای بی‌نهایت دیجیتال پیدا و دیده شود.

دنیای دیجیتال مثل قطاری است که با سرعت زیاد به سمت مقصد حرکت می‌کند و مدام در حال تکامل است، تکنیک‌های قدیمی، به‌سرعت اثرگذاری خود را از دست می‌دهند و تاکتیک‌هایی جدید جای آن‌ها را می‌گیرند یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت در کسب‌وکارهای آنلاین، استفاده از استراتژی‌های جدید و بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو می‌باشد. ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا به معرفی مهم‌ترین استراتژی‌های موثر برای بازاریابان دیجیتال و صاحبان کسب‌و‌کار بپردازیم. البته فراموش نکنید که رمز موفقیت در پیاده‌سازی یکپارچه و هماهنگ تمامی این موارد است.

طراحی وب‌سایت برای بهبود موتورهای جست‌وجو (SEO )

چندین عامل مهم در طراحی وب‌سایت وجود دارد که بازاریابان دیجیتال ملزم به رعایت آن‌ها هستند؛ چراکه رعایت این عوامل سبب بهبود و پیشی گرفتن از سایر رقبا خواهد شد. همچنین در عصری زندگی می‌کنیم که آن‌ را عصر سرعت نیز نامیده‌اند. بر همین اساس بازدید کنندگان وب‌سایت به‌طور میانگین تنها ۵۰ میلی‌ثانیه برای توضیحات شما در صفحات اولیه موتورهای جست‌و‌جو زمان می‌گذارند. پس یکی از وظایف خطیر بازاریابان، تعیین هدف و راهنمایی بازدید‌کنندگان به سمت‌ و سوی کسب‌و‌کار خود می‌باشد.

طراحی وب‌سایت مناسب یک رویکرد کلیدی موفقیت آمیز در مبحث SEO می‌باشد. در نظر گرفتن نقاط بحرانی، رفع چالش‌ها و ابهامات، استفاده از جلوه‌های ویژه، نقشه راه و ناوبری مناسب و … از عوامل موثر در طراحی وب‌سایت می‌باشد که باعث جذابیت وب‌سایت خواهد شد. علاوه بر موارد ذکرشده عواملی همچون سرعت بارگذاری، سرعت سایت، سازگاری با مرورگر موبایل یا تبلت و… همواره نقش مهمی را ایفا می‌کنند که می‌بایست به آن‌ها توجه نمود. یکی دیگر از مهم‌ترین جنبه‌های موفقیت طراحی وب‌سایت، این است که چگونه یک تجربه‌ی ملموس را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم. اگر وب‌سایت شما جذابیت کافی را برای مخاطبان نداشته باشد، احتمالا ۶۴ درصد آنها هرگز بازگشت نخواهندکرد.

تعامل با مخاطبان

جریان رفتار بازدیدکنندگان وب‌سایت در نمودار زیر نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان، طبق نیازشان اقدام به جست‌و‌جو می‌کنند و در صورت یافتن سایت مناسب با محتوای مناسب وارد آن می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند. حال، این موضوع پیش می‌آید که هرچه محتوای متنی و گرافیکی وب‌سایت شما جذاب‌تر باشد، ترافیک وب‌سایت شما به‌طبع رتبه بهتری را در موتورهای جست‌و‌جو کسب می‌کنید.

تاثیر فعالیت وب‌سایت بر SEO

فعالیت‌های روزمره وب‌سایت، معنای وسیعی دارد، اما اگر بخواهیم تعریف کلی ارا‌ئه دهیم، هرچه فعالیت روزانه یک وب‌سایت منظم‌تر و یکپارچه‌تر باشد، رتبه بهتری را در SEO کسب خواهید کرد. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل نقشه‌ی سایت، ناوبری، برنامه نویسی، آپلود مطالب و… باشد. پس می‌توان نتیجه گرفت که بازاریابان فضای دیجییتال همواره باید فرایندی مستمر در وب‌سایت خود داشته باشند تا تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد و تاثیر مثبتی روی SEO تجربه کنند.

تاثیر بازاریابی محتوا بر SEO سایت

بازاریابی محتوا همانند سایر کمپین‌های بازاریابی نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کند. هرقدر بتوانید محتوای با کیفیت‌تری ایجاد کنید، درگیری ذهن مخاطبان هدف شما نیز افزایش می‌یابد. یک وب‌سایت، بدون محتوای مناسب، تمام تلاش‌های SEO‌ را به باد می‌دهد و شما را از رسیدن به هدفتان دورتر و دورتر خواهد کرد.

در یک رویکرد کلی، مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه‌ی شما باید در هسته‌ی مرکزی و اصلی مبنای کار شما قرار بگیرند. همچنین محتوای تولید شده، می‌بایست خواسته‌ها و نیازهای مخاطبانتان در اولویت قراردهد. اگر بتوانید چالش‌ها و ابهامات ذهنی مخاطبانتان را درک کنید و به آن‌ها پاسخ دهید تاثیر به‌سزایی خواهید دید. علاوه‌براین، هرچه محتوای تولیدشده، بکرتر باشد، رتبه وب‌سایت شما بیشتر افزایش می‌یابد.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

امروزه مردم کمتر از گذشته از کمپین‌های بازاریابی سنتی استقبال می‌کنند و کمتر تحت تأثیر پیام‌های این کمپین‌ها قرار می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، برای شرکت‌ها حیاتی است تا خود را از طریق روش‌های بازاریابی مدرن از سایرین متمایز نمایند. یکی از این روش‌ها، استفاده از بازاریابی چریکی است؛ روشی که بسیار بهتر، خلاقانه‌تر و نوآورانه‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

مفهوم بازاریابی چریکی، اولین بار توسط فردی آمریکایی به نام جی کنراد لوینسن (Jay Conrad Levinson) در کتابی با همین نام و در سال 1984 معرفی گردید. لوینسن مدیر سابق واحد خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بود. هدف جی از معرفی این مفهوم، کمک به شرکت‌های کوچک برای تأثیرگذاری‌های بزرگ با هزینه‌ای اندک بود. پس‌ازآن، شرکت‌های بزرگ با هزینه‌های زیاد شروع به استفاده از این مفهوم بازاریابی نمودند که سبب به‌وجود آمدن حجم انبوهی از کمپین‌های تبلیغاتی شد. کتاب بازاریابی چریکی با 21 میلیون فروش، به‌عنوان یکی از 25 کتاب برتر کسب‌وکار تایم معرفی گردید.

بازاریابی پارتیزانی با نام‌های دیگری چون بازاریابی نامتعارف، بازاریابی پنهان و بازاریابی افراطی نیز شناخته می‌شود که در تمامی این نام‌ها، بر کم‌هزینه یا بی‌هزینه بودن این‌گونه بازاریابی تاکید می‌شود. درواقع گوریلا مارکتینگ، استفاده از استراتژی‌های آسان و ارزان، برای به‌دست آوردن سودهای زیاد از کسب‌وکارهای کوچک است.

هدف اصلی در بازاریابی پارتیزانی، انجام تبلیغات مستقیمی است که هدف آن خرید نیست. در اکثر مواقع، بازاریابی چریکی مقدمه‌ای برای تبلیغات کلامی یا دهان‌به‌دهان است؛ به‌نحوی‌که مخاطبینی که در این نوع رویدادها قرار می‌گیرند و از نزدیک شاهد آن هستند، چنان تحت تأثیر قرار بگیرند که آن را برای دیگران تعریف کنند.

تکنولوژی، ابزار و اهرم اصلی در بازاریابی چریکی است و باید از این ابزار برای رسیدن به سود بیشتر بهره برد. در این نوع بازاریابی، ورودی اصلی به‌جای پول و سرمایه، صرف زمان و انرژی است. یکی از تکنولوژی‌های مورداستفاده در این نوع بازاریابی، اینترنت است.

یکی از مثال‌های موفق بازاریابی چریکی، کمپینی است که نسکافه، یکی از برندهای شرکت نستله، با استفاده از فضای محیطی و مجازی در کشور کرواسی برگزار کرد. این شرکت، 1000 لیوان (ماگ) قرمز رنگ (رنگ معروف برند نسکافه) را در مسیر عابران پیاده به نرده‌ها و صندلی‌ها قفل نمود. عابران می‌توانستند با ورود به صفحه‌ی فیس‌بوک نسکافه و فرستادن آدرس دقیق ماگ، رمز 4 رقمی قفل را دریافت کرده و ماگ خود را بردارند و پس از دریافت ماگ، عابران می‌توانستند با مراجعه به نزدیک‌ترین دکّه‌ی نستله، یک نوشیدنی گرم به‌صورت رایگان دریافت کنند.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:49
 
 

برای دیدن ویدیوی کامل دانلود کنید.

واقعیت این است که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت و سایر تکنولوژی‌های روز، دنیا به سمت مدرنیته رفته و سبک زندگی مردم تغییر کرده‌است. به‌تبع آن، سبک تبلیغات نیز دست‌خوش تغییر شده است و لازمه‌ی تبلیغات و بازاریابی‌ اثربخش، اطلاع از نوع بازار و نیاز روز مردم است. شرکت‌های تبلیغاتی در سرتاسر دنیا با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی، ماندگاری یک برند در ذهن مخاطبان هدف را تضمین می‌کنند. کانون تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال ماکان، یکی از اولین شرکت‌های تبلیغات دیجیتال در ایران است که با تجربه‌ و خلاقیت تیم مجرب خود، کمپین‌های بازاریابی خلاق و جذابی را برگزار می‌کند تا تصویر برند شما همواره در ذهن مخاطب باقی بماند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

همان طور که در مطلب قبل اشاره شد ، همه ما برای محصولات و خدمات مختلف، با پرس‌وجو از اطرافیان و جستجو در اینترنت، با انواع محصولات یا خدمات آشنا می‌شویم؛ در هنگام جستجو، درگیر لحظه صفرم حقیقت هستیم. پس از جستجو و یافتن محصولات متعدد، حالا نوبت انتخاب از بین گزینه‌های موجود است. به طور حتم، زمانی که برای خرید به یک فروشگاه می‌روید یا حتی زمانی‌که در یک وب‌سایت در حال خریداری محصولی هستید، جلوی قفسه محصولات می‌ایستید و محصولات را بررسی می‌کنید تا تصمیم به خرید محصول بگیرید. این لحظه 3 تا 5 ثانیه‌ای که برای تصمیم‌گیری، انتخاب و خرید محصول صرف می‌شود، لحظه اول حقیقت است.

در واقع، لحظه اول حقیقت، اولین برخورد مشتری با محصول است. این اصطلاح در سال 2005 میلادی توسطProcter  و Gamble بیان شد. زمانی‌که مشتری محصول را می‌بیند و انتخاب می‌کند که آیا محصول را بخرد یا خیر، در این لحظه مشتری با لحظه اول حقیقت رو به رو می‌‌شود. انتخاب خرید محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد. محققان بر این باورند که قبل از خرید یک محصول، هر فرد بطور میانگین 7 ثانیه را جلوی یک قفسه صرف می‌کند. این چند ثانیه‌ی حیاتی نقش مهمی برای تولید‌کنندگان دارد تا بتوانند نظر مشتری را به کالای خود جلب کنند. اگر آن برند در این چند ثانیه موفق شود، مشتری کالا را خریداری کرده و آن را تجربه می‌کند؛ تجربه محصول لحظه دوم حقیقت است و مشخص می‌کند که آیا مشتری برای بار دوم از محصول استفاده می‌کند یا خیر.

 

Copy of Moments of Truth bannerb

در لحظه صفرم حقیقت، فرد به جستجو می‌پردازد و در لحظه اول حقیقت آن را می‌یابد و محصول را خریداری می‌کند. در مرحله‌ی تصمیم‌گیری عوامل مختلفی شرایط را به نفع یکی از تولیدکنندگان یا برندها تمام می‌کند:

  • بسته‌بندی و ظاهر یک کالا یا ظاهر یک ساختمان، هتل، مطب پزشک و …
  • قیمت کالا، میزان تخفیف و شرایط فروش ویژه
  • گارانتی و ضمانت سلامت محصول یا کالا و تضمین تجربه‌ی دلپذیر
  • نحوه‌ی خرید و ارسال، زمان مشخص تحویل محصول (در خریدهای اینترنتی)
  • پاسخگویی به سوالات و نیازهای مشتری
  • نظرات، تجارب موفق سایر خریداران، امتیاز آنها به یک کالا و … (در خریدهای اینترنتی)
  • وب‌سایت‌هایی با فضای استفاده راحت و القای حس خوب به خریدار (در خریدهای اینترنتی)

لحظه اول حقیقت تنها برای خرید یک محصول از فروشگاه نیست، بلکه این لحظه در تمام تصمیم‌گیری‌های ما برای انتخاب یک گزینه از بین تمامی گزینه‌هاست. برای مثال، یک هتل را در نظر بگیرید؛ اولین جایی که مسافران برای اقامت در یک هتل می‌بینند، لابی هتل است. برای جذب مسافر برای اقامت در هتل شما باید تمام سعی‌تان را بکنید تا مسافر در نگاه اول جذب هتل شود. از لوکس و تمیز بودن محیط گرفته تا معرفی امکانات هتل مانند استخر، اتاق‌های بازی و … یا حتی پیشنهادهای عالی برای مسافران نظیر تخفیف اتاق‌ها و سایر خدمات هتل. مثال دیگری که می‌توان در آن لحظه اول حقیقت را نشان داد، یک رستوران است؛ برای انتخاب یک رستوران، چه فاکتورهایی را در نظر می‌گیرید؟ قطعا تمیز بودن فضای رستوران، شیک بودن، عکس‌های منوی غذا و… عوامل مهمی در تصمیم‌گیری مشتری هستند. به طور مثال بسیاری از رستوران‌ها در نمایشگرهای بزرگ بیرون رستوران، فیلم یا عکس‌های جذاب از غذاهای خود را نمایش می‌دهند تا مشتری را به رستوران جذب کنند.

درنتیجه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که لحظه اول حقیقت لحظه مهمی از بازاریابی است که در آن جذب مشتری برای انتخاب محصول یا خدمات شما در بین سایر محصولات نکته مهمی محسوب می‌شود. برندها، تولیدکنندگان و سازمان‌هایی که در لحظه اول حقیقت رویارویی مشتری موثر باشند، برنده بازار هستند. اما از طرفی راضی نگه‌داشتن مشتری و ایجاد تجربه دلنشین برای وی لحظه دوم حقیقت است که در مطلب بعدی بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

همانطور که در مطلب قبل گفتیم، 8 مرحله برای رسیدن به نتایجی شگفت‌انگیز در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. در این مطلب به بررسی ادامه‌ی آن‌ها می‌پردازیم.

4.اجرای کمپین‌های جذاب بازاریابی دیجیتال

اجرای کمپین‌های مختلف می‌تواند به بهبود وضعیت فروش و افزایش جذابیت برند شما کمک کند. مشارکت مخاطبان بازارهدف، امری حیاتی است که باعث موفقیت و بقای برند شما خواهدشد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان، قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید محصول یا استفاده از خدمات، حداقل از 6 کانال بازاریابی استفاده می‌کنند. پس می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از استراتژی‌های فروش چندکاناله باعث افزایش محبوبیت برند شما خواهدشد. درحال حاضر، اکثر برندهای معروف، از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال چندکاناله استفاده می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که استفاده از تبلیغات در صفحات مجازی مختلف، تبلیغات موبایلی، بازاریابی اجتماعی و… در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته‌است.

5.استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را متنوع کنید.

در حالیکه راه‌اندازی یک استراتژی بازاریابی چندکاناله می‌تواند نتایج خوبی را برای کسب‌وکار شما رقم بزند، اما تمرکز بر کانال‌های متنوع می‌تواند نتایج بهتری را در برداشته‌باشد. برخی از کسب‌وکارهای نوپا تمرکز خود را تنها معطوف به کانال‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا ابزار بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو ‌می‌کنند، درحالیکه به نتایج دلخواه نمی‌رسند؛ علت این اتفاق آن است که، برخی از این کانال‌ها ممکن است، پل ارتباطی درستی با مخاطبان هدف برند نباشند. شما با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانید رفتار مخاطبان خود را شناسایی کنید تا بیشتر و بیشتر در معرض دید آنان قرار بگیرید. حدود 80% مشتریان، قبل از خرید و استفاده از خدمات و محصولات یک برند، درمورد آن تحقیق می‌کنند و سپس، اقدام به خرید می‌نمایند؛ پس یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی، استفاده از کانال‌های فروش متنوع و جذب مشارکت مخاطبان هدف می‌باشد.

6.از استراتژی‌های تولید محتوای هیجان‌انگیز استفاده نمایید.

رمز موفقیت یک کسب‌وکار، تمرکز بر تولید محتوا است. هرقدر محتوای تولیدشده هیجان‌انگیزتر باشد، مخاطبان موردنظر شما رغبت بیشتری پیدا می‌کنند تا شما را در دنیای دیجیتال دنبال کنند و محتوای شما را به دوستان و نزدیکانشان پیشنهاد دهند. حدود 73% از بازاریابان B2B تمرکز اصلی خود را بر استراتژی‌های تولید محتوا متمرکز می‌کنند. مزایای استفاده از این استراتژی:

  • افزایش تعامل با مخاطبان هدف
  • افزایش خوانندگان مطالب شما در عرض 2 هفته
  • افزایش بازدیدکنندگان به 200.000 نفر تنها در عرض 7 ماه
  • افزایش ترافیک ارگانیک و بازدید سایت تا 83%

7.افزایش بازدید محتوایتان با استفاده از ویدیو، عکس و لینک‌

مشاهدات نشان می‌دهد که آینده‌ی بازاریابی دیجیتال، بیشتر بصری است و ادغام ویدئو، تصاویر و عناصر گرافیگی در محتوای شما می‌تواند تا 94% افزایش بیننده را به‌دنبال داشته باشد. ادغام محتوای متنی و تصویری، باعث می‌شود تا مخاطبان هدف، تعامل بیشتری با برند ایجاد کنند و هرچه تعداد عکس‌ها و فیلم‌ها بیشتر باشد، جذابیت محتوای متنی افزایش می‌یابد که این موضوع تاثیر مثبتی بر رتبه‌بندی SEO وب‌سایت نیز خواهد داشت.

8.ایجاد ذهنیت مثبت و بادوام در ذهن مخاطبان هدف

در نهایت، با توجه به استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، شما باید ذهنیتی مثبت و بادوام ایجاد نمایید و دائما آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید. علاوه‌براین، یکی از نکاتی که باید مدنظر داشته‌باشید، استفاده‌ی بهینه از استراتژی‌های (ROMI ( Return On Marketing Investment می‌باشد. مجموعه‌ی این اقدمات باعث می‌شود تا با تحلیل گذشته‌ی بازار و آینده‌ی کسب و کارتان را بهتر و با سود بیشتر تضمین کنید. یکی از مهم‌ترین علل عدم موفقیت بازاریابان دنیای دیجیتال، عدم آزمایش و تجزیه‌و تحلیل برندها می‌باشد.

درحال حاضر، دنیای دیجیتال بسیار رقابتی و چالش برانگیز است، با این حال، کانال‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند تاثیر مطلوبی بر کسب‌وکار شما داشته باشند. گاهی ممکن است با انجام 8 مرحله‌ای که در بالا ذکرشد، بازهم به نتیجه‌ی دلخواه نرسید؛ چراکه استفاده از این مراحل نیازمند راهکارها و متدهایی است که با گذشت زمان و کسب تجربه به‌دست می‌آید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ماکان، با تکیه بر تجارب موفق و تحقیقات بازار، نسبت به وضع بازار اطلاعات کاملی را در اختیار برندتان قرار می‌دهد. همچنین، با استفاده از آخرین روش‌ها، تحلیل جامع و کاملی را از وضع موجود برندتان در بازار، پیش روی شما قرار می‌دهد و با کمک نیروهای متخصص و جوان، شما را در این بازار رقابتی و چالشی کمک خواهدکرد. شرکت دیجیتال مارکتینگ ماکان با تحلیل هویت برند، راهکارهای موثر بازاریابی دیجیتال را برای دستیابی به تعداد مطلوب مشتریان بالقوه افزایش می‌دهد و همچنین، مشتریان بالقوه‌ی شما را به مشتریانی بالفعل، و مشتریان بالفعل شما را به مشتریانی وفادار تبدیل می‌کند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا، بودجه‌‌ای کم و منابعی محدود به مبحث بازاریابی اختصاص می‌دهند. به‌همین دلیل است که صاحبان کسب‌وکارها به‌دنبال کانال‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه و ارزان هستند. امروزه بازاریابی دیجیتال، ابزاری ارزان و موثر در ارتقاء کسب‌وکارها می‌باشد. استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، باعث رشد درآمد کسب‌وکارها می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تاثیر این استراتژی‌ها بر کسب‌وکارها در سال‌های اخیر 2.8 برابر شده‌است. همچنین، بازاریابی دیجیتال منجر به رشد 3.3 برابری کسب‌وکارهای کوچک و متوسط شده‌است. بنابراین برای تغییر استراتژی‌های سنتی بازاریابی به بازاریابی دیجیتال هرچه زودتر باید دست‌به‌کار شد. ما در این مقاله، 8 راه برای رسیدن هرچه سریع‌تر به اهداف بزرگ در بازاریابی دیجیتال به شما پیشنهاد می‌دهیم.

1.مرور و اصلاح استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

اکثر کسب‌وکارها بعد از چندسال، به استراتژی‌های غلطی که در مسیر بازاریابی خود استفاده کرده‌اند، پی می‌برند. اگر کسب‌وکار شما طی دوره‌های مختلف نتایج مشابه و بی‌ثمری داشت، باید در استراتژی‌ها و برنامه‌های خود تجدید نظر کنید. خوب‌است بدانید که دنیای وسیع دیجیتال، به‌طور مداوم در حال تکامل است؛ حتی ممکن است متدها و روش‌هایی را که در سال گذشته استفاده می‌کردید، در سال آینده به‌کار نیاید و نتایج مطلوبی را مشاهده نکنید. به‌دست آوردن نتایج خوب و موثر مستلزم برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های به‌روز و جدید است. یکی از محبوب‌ترین و موثرترین این راه‌ها، این‌است که ابتدا مفهوم «قانون هفتگانه» را در بازاریابی دیجیتال به‌خوبی درک کنید. این قانون عملا بیان می‌کند که کسب‌وکار شما می‌بایست حداقل 7 مرتبه در معرض دید مشتری قرار بگیرد تا برند شما نزد مشتریان، شناخته‌شده و قابل اعتماد باشد.

2.ایجاد بخش بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارتان

برای اجرای استراتژی‌های جدید، می‌بایست تیم بازاریابی دیجیتال تشکیل دهید؛ در غیر این‌صورت می‌توانید با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خبره قرارداد ببندید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ماکان، با ارائه‌ی بهترین راهکارها در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ و با تکیه بر تجارب موفق در زمینه‌ی برندینگ و بازاریابی دیجیتال، شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند و مسیری هموار را در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه، از استراتژی‌های سنتی بازاریابی نمی‌توان انتظار نتایج مطلوبی را داشت، چراکه این استراتژی‌های سنتی، دیگر پاسخ‌گوی نیازهای مختلف مشتریان نیست و نمی‌توان به آن‌ها تکیه کرد. برخی از جدیدترین و کارآمدترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال را در ادامه خواهیدخواند:

  • تولید محتوا: بازاریابی و تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با برند. به‌طور پیوسته از طریق تولید محتوا با مخاطبان هدف در ارتباط باشید تا بتوانید مشتریانی وفادار داشته باشید.
  • مدیریت داده‌ها: تجزیه و تحلیل وب‌سایت، صفحات اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی، اطلاعات مهم و ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث بهبود نتایج و در نتیجه، موفقیت برند شما می‌شود. تیم بازاریابی دیجیتال شما می‌بایست این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از نتایج آن، به افزایش کارایی برند شما کمک کند
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی: رسانه‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال هستند که به‌عنوان کانالی جداگانه در عرصه‌ی دیجیتال‌مارکتینگ خودنمایی می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی راهی سریع، ارزان و در دسترس برای ارتباط با مشتریان است.
  • ارتباط با مشتری: یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود، کسب‌وکارتان به‌مدت طولانی در بازار حضوری اثربخش داشته‌باشد، ارتباط موثر با مشتری است. تیم بازاریابی شما می‌بایست مسئول تعاملات و ارتباط با مخاطبان هدف باشد به‌طوریکه تمام سوالات و نظرات مشتریان را به‌درستی پاسخ دهد و اعتبار برندتان را نزد مشتریان حفظ کند.

3.برندتان را در معرض دید قرار دهید.

شما باید تلاش‌های خود را در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال به حداکثر برسانید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. طی تحقیقات انجام‌شده در کشور آمریکا حدود 90% افراد بالغ دارای تلفن همراه شخصی هستند که در این میان حدود 63% آن‌ها از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و به اینترنت پرسرعت متصل هستند. همچنین، حدود 40% آن‌ها به‌دنبال محصولات و خدماتی هستند که از طریق گوشی‌های خود بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. وبسایت شما می‌بایست برای کاربران تلفن همراه، بهینه‌سازی شده‌باشد و برای استراتژی‌های SEO هزینه و وقت زیادی صرف کنید؛ چراکه می‌تواند تاثیر مطلوبی داشته‌باشد. علاوه براین، حضور فعال و موثر در شبکه‌های اجتماعی همانند: فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، یوتیوب، تلگرام، گوگل‌پلاس و… باعث رشد چشمگیر برند شما خواهد شد.

5 مرحله‌ی دیگر تا دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز در دیجیتال مارکتینگ باقی‌مانده است، برای شناختن آن‌ها مطلب بعدی را مطالعه فرمایید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا (بخصوص استارتاپ‌ها)، به دنبال کشف راهکارهای جدید برای ارائه‌ی خدمات و محصولات خود هستند که یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رشد و دستیابی سریع‌تر به اهداف در کسب‌وکارهای آنلاین و جدید، طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی محتوا است. رابرت لوئیس استیونسون در یکی از آثار خود این جمله را ذکر می‌کند که: «هرکس با فروختن چیزی زندگی می‌کند». به عبارتی دیگر بازاریابی محتوا، اساساً شیوه‌ای برای فروش است. هرکس در هر شغلی، باید دنبال فرصتی برای تولید محتوا باشد. درنتیجه، بازاریابی محتوا نقش مهمی در افزایش آگاهی و دانش در ذهن مشتری دارد. اگر قصد دارید رابطه‌ی خوب و مؤثری میان کسب‌وکار و بازار هدف خود ایجاد کنید، در مقاله‌ی زیر قصد داریم در این زمینه شما را راهنمایی کنیم:

۱.ایجاد محتوای حقیقی

اولین قدم برای ایجاد اعتماد در ذهن مخاطبان، ارائه‌ی محتوای مناسب است که دقیق‌ترین پاسخ را به سؤال آن‌ها بدهد. هرچقدر ذهن مخاطب با محتوای ایجادشده بیشتر درگیر شود، اعتماد آن‌ها بیشتر جلب می‌شود. حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه محتوای مناسب برای مخاطبان ایجاد کنیم؟

  • ابتدا مخاطبان خود را تجزیه‌وتحلیل نمایید. مخاطبانتان را به دو دسته تقسیم‌ کنید. دسته‌ی اول: مخاطبانی که ممکن است از محصول یا خدمات ارائه‌شده توسط شما استفاده نمایند. دسته‌ی دوم: مخاطبانی که به‌هیچ‌وجه از محصولات یا خدمات شما استفاده نمی‌کنند ولی ممکن است محتوای شما را دنبال کنند و حتی آن را به اشتراک بگذارند.
  • از تیترهای جذاب استفاده نمایید. قبل از اینکه بتوانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید، لازم است آن‌ها را جذب کنید. اولین قدم برای جذب آن‌ها، استفاده از سرفصل‌های مناسب و جذاب است.
  • در محتوای خود از عکس و ویدئو استفاده نمایید. طبق آخرین آمار رسمی منتشرشده، مدیران ارشد بازاریابی بر این باورند که عکس، ویدیو، اینفوگرافیک و… نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان دارند. تصاویر رنگی و ویدئوهای مرتبط با محتوا، باعث می‌شوند مخاطبان از محتوای تولیدشده خسته نشوند و آن‌ها را با اشتیاق به اشتراک بگذارند.

۲.اطمینان از کیفیت محتوا

شما برای اثبات کیفیت محتوای تولیدشده‌تان وقت بسیار کمی دارید؛ چراکه امروزه، اکثر مردم وقت بسیار کمی را به مطالعه‌ی محتوای شما اختصاص می‌دهند و محتوای شما می‌بایست آنقدر جذاب باشد که مخاطبان را به‌سرعت جذب کند و نسبت به کیفیت و اعتبار محتوای شما اطمینان داشته باشند.

  • در ذهن مخاطب خود این اطمینان را ایجاد کنید که محتوای شما درست و تحقیق‌شده است.
  • محتوای خود را از لحاظ املایی، دستور زبان، تلفظی و… بررسی نمایید. هیچ‌چیز بدتر از این نیست که مخاطب شما درون مطالبتان ایراد یا اشتباه تایپی و دستوری پیدا کند؛ چراکه یک اشتباه کوچک ممکن است کل ذهن مخاطب را آشفته نماید و اعتبار شما را به باد بدهد.
  • ارائه‌ی مدرک. برای ادعاهای خود از سند و دلیل استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود تا اعتماد مخاطبتان سریع‌تر جلب شود. تا زمانی که آمار و ارقام ارائه‌شده توسط شما، منبع معتبری نداشته باشند، مخاطبان شما اعتبار محتوایتان را به چالش می‌کشند.

۳.محتوایتان را قابل اشتراک کنید

طبق آمار به‌دست‌آمده حدود 78% مردم، به لینک‌های اشتراک‌گذاری شده توسط همسالان و دوستان خود بیشتر اعتماد می‌کنند. به همین دلیل یکی از راه‌های حفظ ارتباط با مخاطبان، اشتراک‌گذاری محتوا است.

  • محتوایتان را غیرقابل پیش‌بینی کنید. تا جایی که می‌توانید، درباره‌ی موضوعات کمتر شناخته‌شده و به‌روز، اطلاعات نو و غیرتکراری ارائه دهید. این نکته، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ مخاطب و افزایش به اشتراک‌گذاری مطالب شما است.
  • درگیرکردن احساسات مخاطب. راه‌های متفاوتی برای نفوذ به احساسات مخاطبان وجود دارد. راه‌هایی همچون استفاده از ادبیات طنز، کنایه، نظرسنجی و… جزء کارآمدترین راه‌های ارتباط با مخاطبان و مشتریان است.

بازاریابی محتوا یک فرآیند پیچیده و در عین حال تضمین‌شده است که به شما کمک می‌کند تا سطح اعتماد مخاطبان و مشتریان نسبت به برند شما افزایش پیدا کند. هرقدر این اعتماد بیشتر شود، احتمال افزایش مشتریان وفادار به برند نیز بیشتر می‌رود. تیم تولید محتوا (Content) آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، با بهره‌گیری از دانش و نیروی جوان خود، جزء معدود آژانس‌های تبلیغاتی ارائه‌دهنده راهکارهای تولید محتوا (Content Marketing) به‌شمار می‌آید. برای اینکه بتوانید جایگاه خوبی میان برندهای مختلف در صنعت خودتان کسب کنید، لازم است بازار هدف و مخاطبان خود را شناسایی کرده و به بهترین نحو ممکن، کالا یا خدمات خود را در معرض دید همگان قرار دهید. شما می‌توانید با کمک کارشناسان آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ ماکان، در جهت رشد و تعالی هرچه بیشتر برند خود قدم بردارید.
توسعه کسب‌وکار

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

تبلیغات در ایران، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و روز به روز پیشرفت می‌کند. یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات غیرمستقیم، اینفلوئنسر مارکتینگ است و متخصصان حوزه‌های بازاریابی، این روش را مشابه با بازاریابی دهان‌به‌دهان می‌دانند؛ روشی که با هزینه‌ای کمتر نسبت به سایر روش‌ها، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین روش‌های بازاریابی شناخته‌شده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ، استفاده از اشخاص محبوب و مشهور برای دست‌یابی به اهداف بازاریابی است؛ به‌طوری‌که از نفوذ و تأثیرگذاری اینفلوئنسرها در میان علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان (فالوئر) آن‌ها، برای معرفی محصول یا خدمت استفاده می‌شود. اساس تأثیرگذاری این نوع از تبلیغات، اعتماد بیشتر مردم به گفته‌ها و توصیه‌های یک شخص سوم یا گروه‌های مرجع، نسبت به گفته‌های خود برندها است؛ حتی کسانی که قصد خرید یک محصول را دارند، به نظرات کاربرانی که از آن محصول استفاده کرده‌اند، بیشتر از تبلیغات آن برند بها می‌دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه این تکنیک بازاریابی، به‌صورت مدرن در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شود. در روش‌های سنتی از افراد مشهور و معروف، به‌عنوان سفیران برند یا مدل برای بیلبوردهای سطح شهر استفاده می‌شد اما امروز با افزایش استفاده از اینترنت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ شکل تازه‌ای از خود را نشان داده است. اینفلوئنسرهای اینستاگرام به دلایل مختلف، از جانب مردم حمایت و دنبال می‌شوند، اما دلیل اصلی این حمایت‌های چند صدهزارنفری، سبک زندگی یا همان لایف استایل آن‌هاست که در قالب عکس‌های خوش آب و رنگ در صفحات مجازی آن‌ها به برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان می‌پردازند هرکدام از این اینفلوئنسرها، به سبک خود، مخاطبان را تحت تأثیر قرار می‌دهند تا با نفوذ در ذهن و قلب آن‌ها، مخاطبان وفاداری برای خود پیدا کنند. ازاین‌رو، این فضا یکی از بهترین بسترها برای ارتباط برند با مخاطب هدف و انتقال پیام برند است.

مهم‌ترین ویژگی اینفلوئنسرها، تبلیغ غیرمستقیم محصول است؛ آن‌ها با استفاده از محصول در زندگی روزمره‌ی خود، شما را ترغیب به خرید می‌کنند و تجربه‌ی واقعی خود را از محصول بیان می‌کنند. حتی در برخی از موارد نامی از برند موردنظر نمی‌آورند تا مخاطب را کنجکاو کرده تا در مورد آن سؤال بپرسد.

شما می‌توانید با انتخاب اینفلوئنسرهایی که در حوزه‌ی مرتبط با برند شما فعالیت می‌کنند، در کوتاه‌ترین زمان و با پرداخت هزینه‌ی کمتر، به مخاطبان هدف بیشتری دست پیدا کنید. در برخی موارد نیز می‌توانید بدون پرداخت هزینه و تنها با ارسال بسته‌ای از محصولات خود یا دعوت از آن‌ها برای حضور در هتل، رستوران و فروشگاه خود، برای محصول خود، تبلیغات و بازاریابی غیرمستقیم انجام دهید. ما در شرکت تبلیغاتی ماکان، به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از ارتباطات گسترده‌ی ما با اینفلوئنسرهای مختلف، فردی مناسب با هویت و ماهیت برند خود را انتخاب و در ذهن مخاطبان هدفتان نفوذ کنید؛ همچنین ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، علاوه‌بر ارائه‌ی مشاوره‌ا‌ی جامع در رابطه با مخاطبان هدفتان، بستری مناسب را برای تبلیغات اینترنتی و تبلیغات اینستاگرام برند شما فراهم می‌سازیم.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

همان‌طور که در مطالب قبلی اشاره شد، لحظه‌ی صفرم حقیقت زمانی به وقوع می‌پیوندد که فرد به جستجو می‌پردازد و در لحظه‌ی اول حقیقت محصول را یافته و آن را خریداری می‌کند. در ادامه به شرح لحظه‌ی دوم حقیقت خواهیم پرداخت.
سری به یخچال خانه‌تان بزنید؛ چند سال است که از همین محصولات استفاده می‌کنید؟ یا حتی کمد لباس‌هایتان، چند سال است که از یک برند خاص لباس تهیه می‌کنید؟ همه ما بعد از استفاده و تجربه‌ای دل‌نشین از یک محصول یا سرویس خاص، برای بار دوم نیز سراغ همان محصول می‌رویم زیرا اطمینان داریم که نیاز ما را برآورده می‌کند. این درواقع یک ارتباط احساسی بین برند یا محصول و مشتری یا مصرف‌کننده است. این ارتباط احساسی در لحظه دوم حقیقت به وجود می‌آید.

لحظه دوم حقیقت درواقع زمانی است که مشتری کالا را خریده و در حال تجربه و استفاده از محصول برند است. اگر تجربه دلپذیر باشد، دوباره سراغ محصول می‌رود و اگر این‌چنین نباشد، به سراغ محصول دیگری می‌رود. درنتیجه، این فاز تجربه است که استفاده مجدد و وفاداری مشتری به برند را تعیین‌ می‌کند. مشتری در لحظه دوم حقیقت درمی‌یابد که آن برند و محصول چگونه است و چه سطحی از توقعاتش را برآورده می‌کند.

 

Copy of Moments of Truth bannerb

 

ارائه برخی از اطلاعات قبل از مصرف محصول می‌تواند این تجربه را دل‌نشین‌تر کند:

  • ارائه ویدیوی آموزشی استفاده از محصول ( برای کالاهایی مانند رنگ، سرهم کردن میز، کتابخانه، ماکت و….)
  • ارائه دستورهای غذایی متنوع با محصول، یا کارهای متنوعی که می‌توان با محصول انجام داد
  • آمادگی پاسخ به سؤالات مشتریان و خدمات پس از فروش
  • ارائه سرویس نصب و راه‌اندازی
  • ارائه سرویس آموزشی استفاده از محصول

اگر بخواهیم با همان مثال” هتل” در پست قبل (لحظه اول حقیقت) پیش برویم، لحظه دوم حقیقت زمانی آغاز می‌شود که مشتری، هتل شما را انتخاب کرده و حالا اقامت در هتل شما را تجربه می‌کند. مشتری به شما و خدمات هتل اعتماد کرده است. حالا نوبت شماست تا توقعات وی را برآورده و خدماتی که ضمانت کردید را ارائه دهید. در مورد رستوران، غذای شما باید به همان خوشمزگی و با همان محتویات اعلام‌شده باشد، در غیر این صورت شما به مشتری خود وفادار نبودید و این در ذهن مشتری می‌ماند.

تبلیغات برای برندتان حتماً نباید از طریق شرکت تبلیغاتی باشد، مشتریان باارزش‌ترین دارایی یک برند هستند. برای جذب مشتری ظاهر مهم است اما برای وفاداری مشتری به برند شما، باید کیفیت سرویس یا محصول متناسب با آنچه وعده داده‌اید یا حتی فراتر از آن باشد. وقتی مشتری برای برند یا محصول شما در صفحه اینستاگرام، تلگرام یا حتی در وب‌سایت‌های خرید آنلاین از تجربه خود می‌نویسد و امتیاز می‌دهد، وی وارد لحظه سوم حقیقت یا لحظه اشتراک‌گذاری شده‌است. نظر و امتیاز آن مشتری، لحظه صفرم حقیقت برای یک مصرف‌کننده جدید است.

همان‌طور که واضح است این یک چرخه نامتناهی است؛ شما به‌عنوان یک شرکت یا صاحب برند، اگر نتوانید نیازهای تعهد داده‌شده به مشتری را برآورده کنید، خودبه‌خود از چرخه خارج می‌شوید. بنابراین، برای ماندن در چرخه و داشتن مشتریان دائمی و وفادار،  به یک ارتباط احساسی نیاز دارید تا مشتری را به برند یا محصول خود جذب کنید. زمانی‌که مشتری از تجربه‌های مثبت خود می‌نویسد یا برای دوستان خود تعریف می‌کند، به‌طور خودکار، مبلغ برند شما می‌شود؛ به این نوع از تبلیغ، تبلیغات دهان به دهان، زبانی یا word of mouth می‌گویند. طبق تحقیقات انجام‌شده، تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین نوع تبلیغات است. درنتیجه، توجه به مشتری و رضایت وی، عامل مهمی برای پیشرفت و محبوبیت برند شما است و می‌تواند عامل برتری شما در بین رقبا باشد.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

در دنیای امروز حجم زیادی از اطلاعات در اختیار همه‌ی ماست و بازاریابی بیش از پیش نیازمند اطلاعات است. در عصر انفجار اطلاعات، اهمیت کلان‌داده‌ها و یا حجیم‌داده‌ها (Big Data) بیش از گذشته نمایان شده است. بازاریابان از اطلاعات برای درک خواسته‌های مشتریان و هدف‌گیری درست نیازهای آنان بهره می‌گیرند. دو سوال اصلی‌ وجود دارند که کلان‌داده‌ها می‌توانند به آنان پاسخ دهند. اولین سوال این است که بتوان فهمید کدام یک از مشتریان، چه محصولاتی را در چه زمانی، در کجا و با چه قیمتی می‌خرند؟ دومین سوال این است که چطور می‌توان ارتباط منطقی میان محصولی که مشتریان می‌بینند یا در موردش اطلاعاتی دارند، با آنچه که در نهایت می‌خرند، پیدا کرد. پاسخ به این سوالات، از طریق شخصی‌سازی و هدفمندسازی تبلیغات و خدمات اثرگذاری بازاریابی را به شدت افزایش می‌دهند.
گوگل غول دنیای تبلیغات دیجیتال، با رصد کردن رفتار مشتریان توسط ابزارهایی چون درخواست‌های جستجو، ایمیل‌های آنلاین، کلیک‌ها، تعاملات شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های نصب شده بر روی تلفن‌های همراه آن‌ها، بازدید از فروشگاه‌های آنلاین و خریدها، و تراکنش‌های صورت گرفته، داده‌ها را در یک پایگاه داده گردآوری می‌کند و سپس پیشنهاداتی در راستای استراتژی‌های بازاریابی شما ارائه می‌کند تا شما بتوانید با درک بهتر از علاقه‌مندی‌ها، سبک زندگی و دیگر ویژگی های افراد، پیشنهادهای باارزش‌تری به مشتریان ارائه نمایید. گوگل با تحلیل جستجو‌ها و مکالمات شما درمی‌یابد که به چه موضوعی علاقه‌مند هستید و داغ‌ترین اخبار آن حوزه را برای شما ارسال می‌کند. به عنوان مثال احتمال خرید یک راکت تنیس از سمت فردی که به ورزش تنیس علاقه‌مند است بسیار بیشتر است و این همان کاری است که کلان داده‌ها انجام می‌دهند. کلان داده‌ها در واقع فرآیند تحلیل و تحقیق بر روی اطلاعات با هدف آشکار کردن الگوهای مصرف و رفتار و همچنین همبستگی‌های بین آن‌ها را فراهم می‌کنند. در محیط‌هایی که هیچ تاریخچه‌ای از وضعیت اعتباری و مالی جمعیت آن منطقه وجود ندارد، استفاده از اطلاعات حاشیه‌ای که به نظر بی‌اهمیت می‌آیند به تصمیم‌گیری موسسات مالی برای پرداخت وام و یا عدم پرداخت آن کمک بزرگی کرده است. به عنوان مثال یک موسسه‌ی مالی از طریق داده‌ها به این نتیجه رسیده است که احتمال بازپرداخت وام توسط افرادی که نام و نام‌خانوادگی افراد را به طور کامل در دفترچه تماس تلفن همراهشان ثبت می‌کنند بیشتر است. کلان داده‌ها ممکن است داده‌هایی را در اختیار شما قرار دهند که ظاهرا نامرتبط هستند، اما زمانی که این داده‌ها کنار هم قرار می‌گیرند، دانشی را ایجاد می‌کنند که پیش از این وجود نداشته است.
مجموعه هتل‌های اینترکنتینانتال سالیان زیادی را به جمع‌آوری داده از 71 میلیون عضو باشگاه مشتریان خود مانند سطح درآمد، شرایط اقلیمی موردعلاقه و نوع سفری که علاقه دارند پرداختند. به واسطه‌ی داده‌ها و اطلاعات جمع آوری شده، این مجموعه هتل‌ها کمپین بازاریابی جدیدی را شروع کردند. کمپین‌های گذشته معمولا 7 تا 15 پیام اختصاصی بازاریابی داشتند، در صورتی که این سیستم جدید 1552 پیام برای دسته بندی‌های مختلف مشتریان طراحی کرده بود. این پیام‌ها برای 12 دسته‌ی مختلف از مشتریان این هتل‌ها طراحی شدند که هرکدام 4000 ویژگی منحصر‌به‌فرد داشتند. به عنوان مثال یکی از این گروه‌ها مشخصه‌ای چون تمایل به اقامت آخر هفته، استفاده از کارت‌های هدیه و رزرو به واسطه‌ی قراردادهای همکاری داشتند. بنابراین گروهی از مشتریان پیام‌هایی را دریافت می‌کردند که اطلاعاتی در خصوص رویدادهای آخر هفته و یا پروموشن‌های مربوط به کارت‌های هدیه و سایر خدمات در اختیار آنان قرار می‌داد. این کمپین توانست نرخ تبدیل مشتری را به میزان 35 درصد بیشتر از سایر کمپین‌های این هتل افزایش دهد.

به‌طور کلی، عملکرد بالا، هزینه‌ی پایین، امنیت، استفاده آسان و کامل بودن از جمله ویژگی‏‌هایی است که می‌توان از آن‌ها به عنوان مهم‌ترین مزایای خدمات گوگل برشمرد. در پی این خدمات و با کمک گرفتن از کلان‌داده‌ها و تحلیل صحیح آن‌ها ، انجام تبلیغات هدفمند و شخصی‌سازی شده، بر خلاف روند سنتی تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری، امکان‌پذیر می‌شوند. این راهکار استراتژیک و منحصربه‌فرد می‌تواند بهترین بازخورد و بالاترین سطح بازدهی را در درازمدت برای صنایع مختلف، حاصل کند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()