نوشته شده توسط : elena golchin

استفاده از شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز فراگیرتر می‌شود و این موضوع سبب شده تا فرصت ارتباط با مشتریان افزایش یابد. علاوه بر این، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی جزء ارزانترین و موثرترین راه‌های بازاریابی بوده که منجر به دسترسی آسان‌تر به بازار هدف می‌شود. با شروع سال جدید میلادی، ذائقه‌ و سلیقه‌ی مردم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی تغییر پیدا می‌کند که در مقاله‌ی زیر، به بررسی فراگیرترین آن‌ها می‌پردازیم:

بازار داغ Live Video (ویدیوی زنده) در سال 2018 میلادی

پست‌هایی که بیشترین درگیری (Engagement) را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند، اکثرا از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند؛ پس یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای درگیرکردن ذهن مخاطبان، ویدیو زنده یا Live Video می‌باشد. با توجه به تحقیقات انجام‌شده، Live Video باعث می‌شود تا بالاترین سطح مشارکت در میان مخاطبان به‌وجود آید. علاوه بر موارد ذکرشده، مشارکت مردم در Live video باعث می‌شود تا بینندگان، همزمان با پخش ویدیو به تبادل نظر بپردازند و بصورت زنده و مستقیم، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند که این موضوع منجر به ایجاد نوعی تعامل با جامعه و بازار هدف می‌شود. یکی دیگر از مزایای Live video این است که مخاطبانی که به‌هردلیلی نتوانند در همان لحظه، ویدیوی زنده را مشاهده کنند، می‌توانند حتی تا چند ساعت‌ بعد آن را مشاهده کرده و در جریان اتفاقات قرار گیرند. طبق تحقیقات اخیر، 61% بازاریابان حرفه‌ای از Live Video برای گسترش کسب‌وکار خود در یک‌سال اخیر استفاده کرده‌اند و همچنین 69% مشتریان، اشتیاق دارند تا ویدیوهای زنده یا Live Video را بازدید نمایند که البته این آمار در 6 ماهه‌ی دوم سال 2017میلادی با رشد 14 درصدی مواجه بوده‌است. پس، اگر بدنبال تغییر در روند افزایش مشتریان خود هستید، Live Video یکی از بهترین استراتژی‌ها برای اجتماعی شدن برند شما در سال جدید میلادی است. حتی برخی برندها برای نمایش محصولات جدید خود از Live Video استفاده می‌کنند که از این راه نیز توانسته‌اند ضمن جلب اعتماد مشتریان خود، نظرات و بازخوردهای مثبتی را دریافت کنند.

پیام‌رسان‌های اجتماعی منتقدینی بی‌تعارف!

برنامه‌های پیام‌رسان، یک راه سریع و ساده برای خدمت‌رسانی هستند. امروزه بسیاری از برندها از پیام‌رسان‌های اجتماعی مانند تلگرام، واتس‌آپ، لاین، فیس‌بوک مسنجر و… برای برقراری ارتباط اثربخش با مشتریان استفاده می‌کنند که منجر به تغییر بزرگی در نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات به مشتریان شده است. راه‌اندازی کانال ارتباطی با مشتری، راهی مقرون به صرفه در کسب‌وکارهاست که با ارائه‌ی بهترین را‌ه‌ها به مشتری، می‌تواند سریع‌ترین پاسخ را به مشتریان ارائه دهد. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، حدود یک‌چهارم برنامه‌های دانلودشده، تنها پس از یکبار استفاده، رها می‌شوند؛ این درحالیست که آمار برنامه‌هایی که دارای پیام‌رسان‌های درون‌برنامه‌ای هستند، 11% پایین‌تر است. در نمودار زیر، از سال 2012 میلادی کاربرانی مورد بررسی قرارگرفته‌اند که تنها پس از یک‌بار استفاده از اپلیکیشن، آن‌ها را رها کرده‌اند.

واقعیت مجازی، مسیری جدید برای ورود به دنیای مجازی

ورود واقعیت مجازی (VR) به صحنه‌ی تجارت‌های آنلاین، موضوعی جدید است. طبق گزارش انجمن فناوری مصرف‌کنندگان (Consumer Technology Associate) در سال 2018 میلادی درآمد کسب‌وکارها از طریق واقعیت مجازی حدود 18% افزایش یافته‌است. آنچه که تکنولوژی واقعیت مجازی را منحصربه‌فرد می‌کند، این است که با ارائه‌ی یک تجربه‌ی غریزی و قابل یادآوری، مخاطبان را به تعامل با برندها و محصولاتشان تشویق می‌کند. به‌عنوان مثال، برند TOMS با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، محصول جدید خود را به بازار عرضه کرد. محصول جدید این شرکت کفشی برای کودکان بود که با کمک تکنولوژی VR امکان پرو مجازی برای کودکان فراهم شد و دیگر نیازی به پوشیدن این کفش‌ها نبود، همین ابتکارعمل توانست فروش خوبی را برای این برند به‌ ارمغان آورد. اگر شما در حال تخصیص منابع و بودجه برای توسعه‌ی برند خود در دنیای دیجیتال هستید، تکنولوژی واقعیت مجازی را فراموش نکنید تا در سال جدید بهترین بازخورد یا Feedback را از مخاطبان خود بگیرید.

ذائقه‌ی جدید مشتریان، جست‌وجوی صوتی هوشمند و هوش مصنوعی (AI)

دستیارهای صوتی کم‌کم در اکثر گجت‌ها از جمله تلویزیون‌های هوشمند، موبایل‌ها، گجت‌های پوشیدنی و… استفاده می‌شوند. همچنین این تکنولوژی، در خودروهای جدید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسعه‌ی این تکنولوژی در صنعت خودرو باعث شده تا رانندگان با خیالی آسوده رانندگی کنند و به‌ کمک هشدارهای صوتی هدایت شوند. همچنین، دستیارهای صوتی می‌توانند بسیاری از سوالات را به‌صورت هوشمندانه پاسخ دهند و اطلاعات متفاوتی را در کمترین زمان در اختیار ما قرار دهند. دستیارهای صوتی عموما به‌وسیله‌ی AI یا هوش مصنوعی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) قادر به ادراک، حل مسئله، استدلال و پاسخ به انتظارات و فعالیت‌هایی است که انسان‌ها از آن انتظار دارند؛ به‌عبارت دیگر، هوش مصنوعی قادر است تمام عادت‌ها و فعالیت‌ها را از شما بیاموزند و در صورت لزوم، این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. امروزه 72% از صاحبان گجت‌های هوشمند از دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند که این دستیارهای صوتی را به بخشی از زندگی روزمره‌ی آن‌ها تبدیل کرده‌است. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید برای خواندن پیامک‌ها، ایمیل‌ها و… در گوشی‌ها و تبلت‌های شرکت اپل (Apple) از دستیارصوتی سیری (Siri) کمک بگیرید و از آن در کارهای مختلف استفاده کنید؛ همچنین برای انجام امور ذکرشده در گوشی‌ها و تبلت‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید (Android) پشتیبانی می‌کنند، از دستیار صوتی Google استفاده نمایید. البته باید درنظر داشت که این فناوری همانند سایر فناوری‌ها در حال تکامل و به‌روزرسانی است. بازاریابان می‌توانند به روش‌های مختلف از این فناوری نیز استفاده کنند. برای مثال می‌توانند با استفاده از دستیار صوتی هوشمند، سوالاتی را که ممکن است در ذهن مخاطبان و بازارهای هدف خود پیش بیاید، پاسخ دهند. اگر برای شروع این کار نیاز به کمک دارید، دستیار صوتی Google یکی از بهترین منابع اطلاعاتی است که کمک زیادی به شما خواهدکرد.

رسانه‌های اجتماعی دائما در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند؛ درهرحال می‌بایست برای ورود و مواجهه با انواع تکنولوژی‌ها آماده بود تا بتوان به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد. اگر برای مواجهه با این تکنولوژی‌های جدید، آماده نیستید، نگران نباشید، ما هوای شما را داریم و در این راه به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مسیر را انتخاب کنید و بهترین نتیجه را دریافت نمایید. کانون تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ ماکان، با استفاده از آخرین راهکارها و متدها، روشن‌ترین مسیر را در اختیار برندها و مشتریان قرار می‌دهد. همچنین، به شما کمک می‌کنیم تا از آخرین و به‌روزترین اطلاعات در زمینه‌ی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال مطلع باشید و آن‌ها را در کسب‌وکارتان به‌کار بگیرید.ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، با کمک متخصصان جوان خود، برند شما را برای ورود به دنیای دیجیتال، آماده می‌کنیم و پیام شما را در فضای مجازی پخش و نشر می‌دهیم تا بهترین نتیجه را برای شما رقم بزنیم.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 15 صفحه بعد